جهت ثبت نام در سایت پالیز به مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل به نام فروشنده و یک ایمیل معتبر نیاز است.
فروشندگان می توانند هر تعداد محصول که تمایل داشته باشند در فروشگاه خود ایجاد کنند و برای این مورد هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.
- مشتری پس از انتخاب محصول با زدن دکمه اضافه به سبد خرید محصول را به سبد خرید خود اضافه می کند.
- برای تسویه حساب و پرداخت وجه کالا خریدار می بایست به لیست سبد خرید خود مراجعه کرده و با زدن دکمه تسویه حساب وارد این بخش شود.
- در بخش تسویه حساب خریدار باید مشخصات فردی و آدرس و کدپستی و شماره همراه خود را وارد کرده و با کلیک دکمه تسویه حساب به درگاه بانکی جهت پرداخت وجه محصول + هزینه ارسال انتقال پیدا می کند.
- هزینه ای که خریدار پرداخت کرده نزد سایت پالیز به امانت باقی می ماند.
- برای فروشنده پیامک ” سفارش جدیدی در پالیز دارید ” ارسال می شود که کافیست فروشنده روی لینک زده و سفارش را بررسی و تایید کند.
- فروشنده باید محصول را در طی 24 ساعت تعیین تکلیف و حداکثر طی 72 ساعت آماده و ارسال کند.
- پس از ارسال محصول فروشنده می بایست کدپیگیری بسته ارسالی را در داشبورد فروشندگی > سفارشات ثبت کند.
- با رسیدن سفارش به دست مشتری وی طبق قوانین سایت پالیز، ۷روز فرصت دارد تا رضایتش را نسبت به خرید ثبت کند. ( بعد از طی 7 روز اگر مشتری ثبت رضایت نکند بصورت خودکار رضایت وی ثبت میشود.)
- با ثبت رضایت مشتری از محصول ، فروشنده می تواند درخواست تسویه حساب دهد.
- بعد از ثبت درخواست تسویه حداکثر طی 3 روز کاری با کثر کارمزد پالیز مبلغ محصول و هزینه ارسال به حساب فروشنده واریز می شود.
به محض ثبت سفارش جدید در فروشگاه پیامکی حاوی ” سفارش جدیدی در پالیز دارید ” برای شما ارسال می شود. بر روی لینک موجود در پیامک زده تا وارد بخش سفارشات فروشگاه خود شوید.
در این بخش مشخصات محصول سفارش داده شده + نام و آدرس خریدار دیده می شود. فروشنده باید حداکثر طی 24 ساعت وضعیت سفارش را تعیین کند و مشخص کند که آیا میتواند بسته را ارسال کنید یا خیر؟
در صورت عدم تایید ارسال ، سفارش به صورت اتوماتیک لغو خواهد شد. لغو سفارش باعث ایجاد یک نمره منفی در بخش امتیازات فروشندگان برای فروشنده می شود پس بهتر است حدالامکان از لغو سفارش جلوگیری کنید.
در صورت تایید ارسال ، فروشنده باید سفارش مشتری را در کوتاهترین زمان آماده و ارسال کند.
هزینه ارسال را مشتری پرداخت میکند. اما فروشنده می تواند ویژگی ارسال رایگان را برای هر کدام از محصولات خود که مایل بود فراهم کند.
سفارشاتی با فروشنده تسویه میشوند که دو شرط 1 – ثبت کد رهگیری 2 – اعلام رضایت مشتری را داشته باشد.
برای انجام تسویه فروشنده می بایست به بخش ” برداشت ” موجود در داشبورد فروشندگی خود مراجعه کرده و درخواست برداشت را ثبت کند.
پس از ثبت درخواست ، مبلغ سفارش و هزینه ارسال با کثر کارمزد سایت پالیز ( مبلغ تسویه شده با فروشنده = کارمزد پالیز – { مبلغ سفارش + هزینه ارسال } ) به حساب فروشنده واریز می شود. تسویه حساب با فروشنده حداکثر طی 72 ساعت پس از ثبت درخواست انجام می شود.
کارمزد سایت پالیز از هر خرید تنها 5 درصد مبلغ محصول است.
اگر مشتری از محصول راضی نباشد در صورتی که امکان مرجوع شدن داشته باشد وارد روند مرجوعی میشود.
- ارسال کالا به صورت اشتباه
- مغایرت کالا با مشخصات درج شده در فروشگاه از لحاظ رنگ، سایز، ابعاد و…
- فروش کالای دست دوم به جای نو
- فروش کالای غیر اصل بدون نشان «غیراصل»
- فروش کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا
- اشکال در گارانتی کالا اعم از عدم وجود کارت گارانتی ، تمام شدن مدت گارانتی ، کارت گارانتی نامعتبر و …
در صورت تشخیص قصور فروشنده تمام هزینه پستی اعم از هزینه ارسال توسط فروشنده و هزینه مرجوعی کالا بر عهده فروشنده است. ولی در صورت تشخیص قصور خریدار علاوه بر هزینه های مربوط به ارسال و مرجوعی هزینه بسته بندی نیز بر عهده خریدار می باشد.
- بهتر است بسته بندی محصولات را خودتان انجام دهید اداره پست جهت بسته بندی مبلغ زیادی از شما می گیرد.
- ملزومات بسته بندی را می توانید به صورت عمده خریداری کنید تا هزینه آن کاهش یابد.
- اداره پست مبالغ زیادی را بابت خدمات اختیاری از مشتریان خود می گیرید از مسئول پست بخواهید خدمات اختیاری را برای شما غیر فعال کند.
- اگر سفارشات زیادی دارید می توانید با اداره پست قراداد بسته و هزینه های ارسال کالای خود را کاهش دهید.