رضایت مندی و آسودگی خاطر مشتری موردی است که سایت پالیز برای آن اهمیت زیادی قائل است و مسئولان سایت همواره تمام تلاش خود را می کنند تا رضایت مشتریان را جلب کنند. در همین راستا سایت پالیز بازگرداندن کالای معیوب و بی کیفیت را حق مشتریان و خریداران خود می داند.
در سیستم فروشندگی سایت پالیز تسویه حساب با فروشنده منوط به اعلام رضایت مشتری از کالای خریداری شده است و تا زمان ثبت رضایت مشتری هیچگونه تسویه حسابی با فروشنده انجام نمی شود.
خریداران سایت پالیز به مدت 24 ساعت مهلت تست کالای خریداری شده و امکان بازگرداندن آنها در صورت وجود مشکل یا عیب را دارند.
شرایط بازگردانی کالا
بند 1 – خریداران باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا جهت ثبت درخواست بازگرداندن محصول خریداری شده به حساب کاربری خود مراجعه کنند.
بند 2 – به منظور بازگشت کالا لازم است فرم بازگشت کالا به طور کامل و با دقت تکمیل شود.
بند 3 – سفارشی که به عنوان هدیه برای مشتری ارسال شده شامل حق بازگشت نمیشود.
بند 4 – تغییرات قیمت کالا در مراحل مرجوعی به هیچ عنوان حقی برای مشتری ایجاد نمیکند. بر همین مبنا سیستم فروشندگی سایت پالیز در قبال تغییرات قیمت کالا هیچ تعهدی نسبت به خریدار نداشته و فقط تعهد بازپرداخت عین وجه کالای پرداختی توسط مشتری را میپذیرد.
مواردی که در آن امکان بازگرداندن کالا وجود دارد
بند 5 – امکان بازگرداندن کالا در یکی از موارد زیر وجود دارد :
- کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.
- مشتری از خرید خود منصرف شود.
- در اثر حمل و نقل کالا دچار آسیب دیدگی شده باشد.
1 – مغایرت در ارسال کالای خریداری شده
بند 6 – عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به مشتری است و از آنجا که ممکن است در برخی جزئیات با کالای اصلی تفاوتهایی داشته باشد به استناد آن نمیتوان اعلام مغایرت کرد.
بند 7 – تنها در صورتی که کالای ارسال شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات موجود در وب سایت مغایرت داشته باشد امکان بازگردانی کالا وجود دارد.
بند 8 – وجود مغایرت باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا از طریق حساب کاربری ثبت شود.
بند 9 – اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده و دیدن باشد مثل شکل ظاهری ، رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
بند 10 – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
بند 11 – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری شود.
بند 12 – استفاده از سرویس بازگردانی کالا تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشنده بازگردانده شود. پاره و یا مخدوش کردن کارتن و جعبه اصلی محصول و یا نوشتن توضیحات ، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن آن امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
بند 13 – چنانچه کالای خریداری شده دارای هدیه و اقلام همراه باشد لازم است که به همراه کالای بازگشتی هدیه کالا و اقلام همراه نیز بازگشت داده شود.
بند 14 – هزینه ارسال کالای بازگشتی در صورت تایید قصور فروشنده به عهده فروشنده کالا خواهد بود ولی در صورت عدم تایید قصور فروشنده هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود.
بند 15 – باید محموله بازگشتی با پست ارسال شود در صورت بازگشت کالا به هر روش دیگر به جز پست فروشنده هیچگونه مسئولیتی نسبت به پرداخت هزینه بازگشت ندارد.
بند 16 – جهت اعلام مشکل در کالای دریافتی و نیاز به بازگشت کالا لازم است قبل از بازگرداندن کالا از طریق تلفن 07153221905 – 09389852185 و یا ایمیل info@palezz.ir با مسئولان سایت هماهنگی های لازم را انجام دهید.
2 – شرایط انصراف از خرید
بند 17 – خریدار اگر پس از دریافت کالا از خرید خود منصرف شود حداکثر تا 24 ساعت پس از دریافت کالا باید انصراف خود را در حساب کاربری ثبت کند.
بند 18 – انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد. در صورت باز شدن بستهبندی حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد امکان مرجوع کردن کالا وجود نخواهد داشت.
بند 19 – اگر کالا به همراه هدیه یا اقلام دیگر فروخته شده باشد بازگرداندن هدیه و تمام متعلاقات همراه آن نیز الزامی است.
بند 20 – در صورت انصراف از خرید مشتری باید کالا را از طریق پست ارسال کند و هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.
بند 21 – لازم به ذکر است کالاهایی که به دلیل ماهیت خاص یا استفاده شخصی و با توجه به لزوم رعایت مسایل بهداشتی نمیتوانند بازپس داده شوند از شمول این بند خارج هستند و قابلیت انصراف از خرید را ندارند.
3 – کالای دارای آسیب فیزیکی
بند 22 – در صورتی که در هنگام تحویل محموله ، بسته پستی دچار پارگی یا آسیب دیدگی شده باشد و یا آسیب کالا در لحظه تحویل بدون بازکردن بسته قابل مشاهده باشد مشتری میتواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند و آن را همان جا ارجاع دهد.
بند 23 – آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا از طریق حساب کاربری به مدیران سایت اطلاع داده شود.
بند 24 – استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشنده بازگردانده شود. بنابراین لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات جهت بازگردانی نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری شود.
بند 25 – برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
بند 26 – ایرادها و اشکالهای که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شده شامل مرجوعی نمیشود.
بند 27 – پس از بررسی کالاهای مرجوعی در صورتی که کالا خارج از ضوابط مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود. مبلغ پرداختی پس از کسر هزینه بسته بندی ، ارسال و هزینه های احتمالی جانبی مابقی به خریدار بازگردانده می شود.
خریدار چگونه باید کالا را ارسال کند ؟
بند 28 – از ارسال کالا بدون هماهنگی با سایت پالیز و فروشنده خودداری کنید.
بند 29 – برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه در صورت وجود به همراه کالای اصلی ارسال شود.
بند 30 – خریداران برای بازگرداندن کالا باید از طریق پست اقدام کنند. لازم به ذکر است که هزینههای بازگرداندن کالا به غیر از پست به عهده مشتری است و فروشنده هیچگونه تعهدی در این مورد ندارد.
بند 31 – خریدار باید کالا را به آدرس فرستنده که موجود بر روی بسته پستی دریافتی است ارسال کند.
بند 32 – در سرویس انصراف از خرید و در سرویس مغایرت کالای ارسالی در صورت تشخیص قصور خریدار هزینه ارسال بر عهده مشتری می باشد. در این حالت مبلغ پرداختی خریدار پس از کسر هزینه ارسال فروشنده ( طبق تعرفه شرکت پست ) به خریدار بازگردانده می شود.
بند 33 – در سرویس مغایرت کالای ارسالی در صورت تشخیص قصور فروشنده هزینه ارسال بر عهده فروشنده می باشد. در این حالت پس از دریافت هزینه ارسال از فروشنده و پس از ارسال خریدار ، مبلغ کالا و هزینه ارسال ( با ارائه فاکتور شرکت پست ) به حساب خریدار واریز می شود.
بند 34 – در سیستم فروشندگی سایت پالیز پس از تعیین تکلیف وضعیت کالا ، اگر نیاز به استرداد وجه باشد حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری یا فروشنده واریز خواهد شد.