مدیریت سفارشات توسط فروشنده

تا این مرحله با نحوه ثبت نام فروشنده در سیستم فروشندگی سایت پالیز و نحوه وارد کردن محصول به فروشگاه آشنا شدید. در این قسمت با چگونگی مدیریت سفارشات توسط فروشنده آشنا خواهید شد.

پس از اینکه محصولات خود را در قسمت پنل فروشندگی اضافه کردید باید منتظر باشید تا محصولات از طرف مدیریت سایت تایید شود. اگر محصول جزء موارد ممنوعه نباشد و با قوانین سایت همخوانی داشته باشد توسط مدیر سایت تایید شده و در صفحه مربوط به « داشبورد فروشنده > محصولات » به حالت تایید شده درآمده و محصول در فروشگاه شما قرار می گیرید.

وقتی مشتری محصول مورد نظر را خریداری کرد اطلاعات مربوط به خرید در پنل فروشنده قسمت سفارشات قرار می گیرد. برای مدیریت سفارشات باید به داشبورد فروشندگی خود مراجعه کنید. در داشبورد فروشندگی قسمت سفارشات می توانید لیست سفارشات خود را مشاهده کنید.

در این بخش می توانید لیست سفارشات تکمیل شده ، در حال پردازش ، در انتظار بررسی ، لغو شده و برگشت شده را به صورت مجزا مشاهده کنید.

مدیریت سفارشات توسط فروشنده

با کلیک بر روی هر سفارش به صفحه مربوط به آن انتقال پیدا می کنید. در صفحه مربوط به سفارش ، نام محصول ، قیمت آن و تعداد خریداری شده توسط مشتری ، نوع و هزینه ارسال و همچنین مجموع کل هزینه ها را مشاهده می کنید. در سمت چپ نیز وضعیت سفارش تاریخ و زمان و درآمد شما پس از کسر 5 درصد از سهم سیستم مشاهده می کنید در زیر این موارد ایمیل و شماره تماس خریدار را می بینید.

مدیریت سفارشات توسط فروشنده

در قسمت پایین صفحه نیز نشانی خریدار را در دو کادر آدرس صورتحساب و آدرس ارسال مشاهده می کنید. در بیشتر موارد آدرس صورتحساب و آدرس ارسال یکی است ولی در بعضی موارد ممکن است آدرس صورتحساب و آدرس ارسال با هم متفاوت باشند که فروشنده باید سفارش را به نشانی که در کادر ارسال وجود دارد بفرستد. این تفاوت به دلیل این است که در سایت پالیز مشتریان می توانند سفارش را به آدرس دیگری به غیر از آدرس خود نیز ارسال کنند.

پیشنهاد مطالعه  افزودن محصول به فروشگاه

فروشنده باید سفارش مورد نظر را آماده ، بسته بندی و در سریع ترین زمان از طریق پیک موتوری ، پست و یا تیباکس ارسال کند.

در هنگام ارسال بسته از طریق پست یا دیگر شرکت های خصوصی کد 16 رقمی پیگیری حواله پستی نیز داده می شود. فروشنده باید این کد را در قسمت شماره پیگیری وارد کند. مشتری می تواند از طریق این شماره ، سفارش خود را پیگیری کند.

نکته : یکی از موارد مهم در هنگام تسویه حساب فروشنده با سیستم بررسی وارد کردن شماره پیگیری سفارشات است و اگر فروشنده ای شماره پیگیری را در این قسمت وارد نکند امکان تسویه حساب برای وی فراهم نمی باشد.

مدیریت سفارشات توسط فروشنده

در قسمت افزودن یاداشت می توانید برای مشتری یادداشتی اضافه کنید مثلا به وی اطلاع دهید که سفارشش در چه مرحله است و کی ارسال می شود یا ارسال شده است.

چند نکته :

  1. فروشنده موظف است کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر به دست مشتریان برساند.
  2. برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از وارد کردن کالای بدون موجودی در فروشگاه جدا خودداری کنید.
  3. در صورت نداشتن موجودی فروشنده باید کالا را غیر فعال کند.
  4. از کنسل کردن سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه ، عدم موجودی و …. خودداری کنید.
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
منو
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب کاربری من