بهترین زمان خوردن آجیل و میوه های خشک چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای خوردن آجیل ها و میوه های خشک چه زمانی است؟ یا زمان مناسب مصرف آجیل کی است ؟ این ممکن است سوال خیلی از افراد باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوال و خیلی از سوالات دیگر شما پاسخ دهیم.

خواص و فواید میوه های خشک و آجیل برای بدن

آجیل و میوه های خشک یکی از سالم ترین و مقوی ترین مواد خوراکی هستند. آنها بیشترین میزان آنتی اکسیدان در بین مواد غذایی را دارند. آنتی اکسیدان ها در مبارزه با التهاب و آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد نقش اساسی را دارند. آجیل ها همچنین سرشار از فیبر ، چربی‌های سالم ، ویتامین‌ها و مواد معدنی ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ، اسیدهای چرب غیر اشباع ، فیتواسترول ها و بسیاری از عناصر ضروری برای بدن مانند کلسیم ، آهن ، مس ، منگنز ، منیزیم ، پتاسیم و روی هستند.

تحقیقات نشان داده که مصرف میوه های خشک و آجیل به کاهش کلسترول ، کاهش فشار خون ، افزایش سطح ایمنی بدن ، بهبود عملکرد قلب و رگ‌های خونی و تقویت عضلات و مفاصل کمک می‌کند.

آجیل ها در لیست غذاهای هستند که باعث افزایش طول عمر و کند کردن روند پیری می شوند. آجیل ها و خشکبار می توانند به عنوان مولدهای انرژی در بدن عمل کنند آنها دارای خواص و فواید زیادی برای سلامتی بدن هستند.

با وجود شواهد زیادی که آجیل ها و میوه های خشک برای سلامتی دارند متاسفانه بعضی از افراد در مورد مصرف آنها دودل هستند. شک آنها به این دلیل است که آجیل ها دارای مقداری چربی و قند می باشند.

بهترین زمان خوردن آجیل

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که چربی های موجود در آجیل ها و میوه های خشک از نوع چربیهای غیر اشباع بوده همچنین قندهای آنها از نوع قندهای طبیعی مانند فروکتوز هستند که برای سلامتی هیچگونه ضرری ندارند. پس خوردن آجیل نه تنها برای سلامتی مضر نیست بلکه بسیار مفید هم هست.

مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که میوه های خشک و آجیل ها باید در زمان های مناسب در طول روز مصرف شوند تا بیشترین میزان فایده و سودرسانی برای بدن را داشته باشند.

اگر قصد خرید انواع آجیل و میوه خشک را دارید می توانید سری به قسمت فروشگاه سایت پالیز بزنید. همچنین در قسمت محصولات می توانید از قیمت انجیر خشک آگاهی پیدا کرده و با کیفیت ترین انجیر استهبان را با قیمت مناسب خریداری کنید.

بهترین زمان برای خوردن آجیل و میوه های خشک

بهترین زمان برای خوردن آجیل اواسط صبح و هنگام عصر است. در واقع در این زمانها بدن ما برای فعالیت به بیشترین میزان انرژی نیاز دارد. از مصرف آجیل و میوه های خشک در طی شب خودداری کنید یا تا حدالامکان به مقدار کم مصرف کنید زیرا اکثر میوه های خشک پر کالری هستند و خوردن آنها در طول شب باعث دریافت کالری غیر ضروری می شود.

پیشنهاد مطالعه  تشخیص خواص میوه ها از روی رنگ | رنگ میوه ها با ما سخن می گوید!

در اینجا آجیل های مناسب برای زمان های مختلف را با هم بررسی می کنیم :

صبح

مطالعات نشان می دهد که مصرف آجیل در صبح بیشترین میزان فایده را برای بدن دارد. مصرف منظم آجیل و میوه های خشک همراه با صبحانه می تواند به تنظیم فشار خون، حذف کلسترول بد و بهبود عملکرد قلب شما کمک کند. همچنین خوردن آجیل در طی صبح باعث افزایش سطح انرژی بدن در روز می شود. مصرف بادام ، انجیر ، بادام زمینی ، بادام هندی و خرما در صبح توصیه می شود. این میوه ها سرشار از مواد مغذی و انرژی بوده بنابراین یک خوراکی عالی برای شروع روز هستند.

بعد از ظهر

خوردن پسته، آلو خشک ، فندق و انجیر برای عصر مناسب می باشند. این میوه ها می توانند به بازیابی انرژی بدن پس از یک روز کاری طولانی کمک کنند. آنها همچنین یک میان وعده عالی برای عصرانه می باشند. این آجیل ها به رفع گرسنگی شما کمک کرده و شما را تا وعده شام سیر نگه می دارند. بعد از ظهر می تواند یکی از بهترین زمان های خوردن آجیل در طی روز باشد. با این حال در مصرف میوه های خشک و آجیل نباید زیاده روی کنید و آنها را به اندازه مناسب مصرف کنید.

شب

گردو، آلو خشک برای شب مناسب می باشند. این میوه ها سرشار از فیبر محلول هستند و می توانند به شما در هضم غذا کمک کنند. مصرف آنها در شب باعث می شود روز بعد احساس نفخ یا یبوست نداشته باشید. از مصرف آجیل های پر کالری مانند بادام هندی و آجیل های بو داده شده با روغن و با روکش شکلاتی در طول شب خودداری کنید این نوع آجیل ها باعث سنگینی معده یا سوء هاضمه می شوند.

حداکثر میزان خوردن آجیل چه مقدار است؟

حداکثر میزان مصرف آجیل و میوه های خشک حدود 100 تا 150 کیلو کالری که معادل 80 – 50 گرم در روز است. این مقدار برای مغزها 15 تا 35 عدد مغز متوسط و ریز و برای میوه های خشک حدود 10 – 5 عدد می باشد.

مقدار مناسب خوردن آجیل

مصرف مناسب روزانه برای هر آجیل به شرح زیر است :

  • بادام : 20 تا 25 دانه
  • گردو : 4 تا 6 عدد
  • بادام هندی : 12 تا 18 دانه
  • پسته : 25 تا 35 دانه
  • انجیر : 4 تا 6 عدد
  • بادام زمینی : 17 تا 25 دانه
  • فندق : 10 تا 15 دانه

این فقط نوع و مقدار آجیل نیست که در هنگام مصرف باید مراقب آن باشید. بلکه زمان‌بندی مناسب خوردن آنها نیز نکته ای است که باید به آن توجه کنید. مثلا بعضی افراد در لحضات پایانی شب جلوی تلویزیون نشسته و مشغول به خوردن مقدار زیادی آجیل می کنند که این کاملا غلط است. بهترین زمان برای خوردن آجیل و میوه های خشک اوایل روز است.

چند نکته در مورد خوردن آجیل و میوه های خشک

برخی آجیل ها مانند گردو و بادام و تخمه ها سرشار از چربی هستند به همین دلیل توصیه می شود که آنها را در مقادیر محدود و در زمان تعیین شده مصرف کنید تا بر سلامتی شما تأثیری منفی نگذارد.

یکی از بهترین زمان های خوردن آجیل و میوه های خشک 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل از غذا است زیرا مصرف مقدار کمی آجیل قبل از وعده اصلی غذایی می تواند باعث احساس سیری شود و به شما کمک کند کمتر غذا بخورید.

پیشنهاد مطالعه  14 خوراکی معرکه برای کاهش وزن

بهتر است خوردن آجیل بلافاصله بعد از وعده غذایی اصلی نباشد و ما بین مصرف میوه های های خشک و آجیل با وعده اصلی غذایی حداقل 3 ساعت فاصله باشد.

هر کدامیک از آجیل ها دارای مواد مغذی مختلفی هستند و ممکن است یک ویتامین یا ماده معدنی در یک آجیل بیشتر باشد و در آجیل دیگر کمتر پس بهتر است در زمان خوردن آجیل چند نوع از آنها را با هم مخلوط کرده و سپس میل کنید تا بدین ترتیب مواد مغذی بیشتری در اختیار بدن شما قرار گیرد.

آجیل ها کالری بالایی دارند و هضم آنها زمان بر است، بنابراین خوردن آنها قبل از خواب توصیه نمی شود. خوابیدن در حالی که دستگاه گوارش شما هنوز کار می کند می تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی بگذارد.

بهتر است به جای آجیل های بوداده و نمکی آجیل های خام را استفاده کنید. آجیل های خام سالمتر بوده و دارای خواص تغذیه ای بیشتری نیز هستند به علاوه با مصرف آجیل خام به جای آجیل های شور میزان مصرف نمک کاهش پیدا می کند. مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش فشار خون و گرفتگی رگهای خونی می شود.

بهترین زمان خوردن آجیل و میوه های خشک

از خوردن بیش از حد آجیل های حاوی روغن مانند بادام ، گردو و یا تخمه آفتاب گردان خودداری کنید خوردن این آجیل ها باعث ترشح بیشتر چربی در سطح پوست صورت شده و در نتیجه باعث ایجاد جوش و آکنه می شود.

مغز آجیل ها مخصوصا آنهایی که دارای چربی بیشتری هستند اگر در معرض هوا قرار بگیرند به راحتی اکسید می شوند. بنابراین پس از مغز کردن آجیل ها باید هر چه سریعتر آنها را مصرف کنید.

مشخص کردن مقدار و بهترین زمان خوردن میوه های خشک و آجیل مهم می باشند زیرا خوردن آجیل به مقدار زیاد و در زمان نامناسب می تواند باعث افزایش وزن و خطرات مربوط به آن شود.

بهترین مکان برای نگهداری آجیل و میوه های خشک یخچال و فریزر است اگر نگهداری آنها در یخچال برای شما ممکن نبود می توانید آنها را در ظرفی سربسته در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید.

نوع چربی ماده غذایی که مصرف می کنید یکی از مهم ترین عواملی است که در انتخاب غذا باید در نظر گرفته شود. در یک رژیم غذایی سالم جایگزینی چربی های اشباع شده با اسیدهای چرب غیر اشباع مانند چربی های که در آجیل یافت می شود به کاهش سطح کلسترول خون و میزان رادیکالهای آزاد بدن کمک می کند.

خوردن میوه‌های خشک بهتر از مصرف مواد غذایی فرآوری شده است. میوه های خشک حاوی قندهای طبیعی مانند فروکتوز هستند که به هیچ وجه برای بدن مضر نیستند. به علاوه میوه های خشک دارای مقادیر زیادی فیبر ، آنتی اکسیدان و ویتامین هستند. که با خوردن آنها جذب بدن می شود. قندهای اضافه شده به محصولات فرآوری شده یکی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 است.

اشتراک گذاری در :
به این مطلب امتیاز دهید :
4.6/5
شاید این مطالب را هم بپسندید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

به بالای صفحه بردن